Download Category Algemeen

Individuele Vraaggerichte Benadering (IVB)

Individuele Vraaggerichte Benadering (IVB)10561 DownloadsHier wordt ingegaan op de algemene visie van de Individuele Vraaggerichte Benadering. Deze benadering is een keuze hoe naar mens en organisatie te kijken en gaat uit van een bepaald mensbeeld vanuit een overtuiging. Vanuit dit…

Mediëren van cognitieve functies tijdschrijft TIB

Mediëren van cognitieve functies tijdschrijft TIB6739 DownloadsArtikel uit het tijdschrijft TIB, geschreven door Floor van Loo en Emiel van Doorn. Kinderen worden op school op allerlei terreinen uitgedaagd: cognitief, sociaal, motorisch, emotioneel, affectief, communicatief. Voor elk ontwikkelingsgebied zijn er onderwijsmethoden…

Literatuuronderzoek naar IVP, LPAD en MISC

Literatuuronderzoek naar IVP, LPAD en MISC85 DownloadsVerdiepend literatuuronderzoek naar de effectiviteit van IVP, LPAD en MISC voor kinderen met een autisme spectrum stoornis en/of een verstandelijke beperking. Uitgevoerd in opdracht van het College voor zorgverzekeringen. Nu downloaden!

Gestraft door beloningen

Gestraft door beloningen52 DownloadsHoe kun je kinderen straffen door hen te belonen? Alfie Kohn, bekend wetenschapsjournalist in Amerika en fel criticus van technocratische manieren van denken over onderwijs, laat zien dat het in het vooruitzicht stellen van een beloning op…

Over standaarden en toetsen

Over standaarden en toetsen50 DownloadsKritische stemmen uit het buitenland. Ontwikkelingen in het onderwijs die zich hier voordoen, vinden eerder vaak elders plaats. Daar zouden we van kunnen profiteren, ervan leren, maar dat is echter vaak niet het geval, helaas. In…

Niet bij taal en rekenen alleen

Niet bij taal en rekenen alleen60 DownloadsNiet bij taal en rekenen alleen Zeker, kinderen moeten rekenen en taal leren. Maar zelfbeheersing, creativiteit en concentratie zijn van groot belang. Moeten we wel aan VVE doen? Nu downloaden!

Piaget: Concreet en formeel denken

Piaget: Concreet en formeel denken107 DownloadsEen vraag die docenten zich regelmatig moeten stellen is “zijn mijn leerlingen wel toe aan de leerstof die ik ze wil aanbieden, zijn ze er al rijp voor?”. Een goede samenvatting van de theorie van…

Cognitive Modifiability, Emotional Motivational Factors, and Behavioral Characteristics Among Gifted Versus Nongifted Children

Cognitive Modifiability, Emotional Motivational Factors, and Behavioral Characteristics Among Gifted Versus Nongifted Children42 DownloadsThis study was designed to investigate the differences in cognitive modifiability,’emotional-motivational factors, cognitive behavioral characteristics during dynamicnassessment (DA), and openness to mediation and level of mediation among…