Hier komt een tekst over Mediërend leren, achtergrond en de manier waarop StiBCO invulling geeft aan dit leren door middel van 3 trainingen. Zie hieronder.
Mediërend Leren module 1, Basistraining Samen ontwikkelen en inclusie
Mediërend Leren is gericht op het bevorderen van het leer- en ontwikkelvermogen via een geïntegreerde training van de cognitieve, executieve functies en sociale, emotionele, affectieve en adaptieve vaardigheden op basis van een liefdevolle en kwalitatieve interactiestijl. Een concept waarin de mogelijkheden, kwaliteiten, talenten, mogelijkheden en beperkingen van de mens het centrale uitgangspunt vormen van het dagelijks handelen en het ontwikkelproces.
Voor wie:
De training is bestemd voor diegenen die het aandurven om invulling te geven aan inclusie en werkelijk durven te gaan voor de talenten van kinderen/(jong)volwassenen (niet o.b.v. een norm, maar op basis van de Zone van de Naaste Ontwikkeling) en die wezenlijk willen aansluiten bij het denkproces van de ander om de ontwikkeling van de ander op gang te brengen. Het is essentieel, juist in de onderwijs- en begeleidingssituatie, de relatie met en het contact tussen opvoeder/begeleider en kind/jongere in stand te houden, ondanks alle leer-, aandachts-, motivatie, – en gedragsproblemen die het kind/leerling eventueel heeft. De inhoud van de training is van toepassing op alle kinderen en jongeren ongeacht hun leeftijd, problematiek of ontwikkelingsniveau. Deze training wordt ingevuld vanuit de rechten van de kind en de mensenrechten en geeft daarmee antwoord op inclusief onderwijs en inclusie.
Informatie over deze training vindt u u hieronder en praktische informatie in het menu.