Ik heb in 1988 gekozen om te werken met kinderen, jongeren en volwassenen met een ontwikkelingsachterstand, mensen bij wie het even stevig tegenzit, maar ook meer- en hoogbegaafden die onvoldoende cognitief en sociaal uitgedaagd worden zowel in de zorg, het onderwijs als in het bedrijfsleven. Mede daarom het ik mij vanaf 1992 gaan verdiepen (wetenschappelijk) in cognitie, cognitieve functies, executieve functies en metacognitie. Dat heeft geleid tot het ontwikkelen van allerlei trainingen en opleidingen. En waar ik het meest trots op ben de omgekeerde piramide van de cognitieve functies. Het verdiepen in Moskou en Sint Petersbrug in de Zone van de naaste Ontwikkeling van Vygotsky begin 21ste eeuw was voor mij een openbaring. Dit mede omdat ik mij als tegenhanger van de IQ-testen ben gaan verdiepen in Dynamic Assessment (Leerpotentieel Onderzoek) wat als test veel bruikbare handvaten geeft aan de geteste, de ouders en de leerkrachten. Sinds april 2022 ben ik bevoegd opleider van de Dynamic Assessment trainingen in Nederland. De belangrijkste reden om mij te blijven ontwikkelen en bij te blijven leren is ook de reden geweest om in 1988 de stichting StiBCO op te richten, de stichting die zich al jaren richt op inclusie en op inclusief onderwijs.