30 jaarSymposium 7 april 2018

In 2018 bestaat de stichting StiBCO 30 jaar, dertig jaar zijn wij in ontwikkeling en blijven we in ontwikkeling. Stil staan mbt kennis en vaardigheden is geen optie voor StiBCO. Wederom zullen wij alle deelnemers van ons symposium kennis laten maken met onze nieuwste ontwikkelingen. Gebaseerd op vooraanstaande hoogleraren die zich bezighouden met een positieve kijk op leren en ontwikkeling. Dit jaar zullen we nog steviger waar maken wat onze slogan inhoud.

Voor kwaliteiten gaan Emiel van Doorn levensmoto sinds 1988

Vervolgboek Mediërend Leren

Op ons symposium zullen wij ook ons nieuwe boek presenteren, de ontwikkelingen van de laayste jaren zijn erin verwerkt en wij doen hierin ook veel suggesties voor de toekomst. Met als centrale factor dat mensen recht hebben om vanuit hun talenten en kwaliteiten te ontwikkelen.

Vervolgboek Medierend Leren

 

Wetenschappelijke verantwoording
StiBCO houdt zich al sinds 1988  bezig met Mediërend Leren. Dit gedachtegoed is door StiBCO ontwikkeld op basis van verscheidene vooruitstrevende invalshoeken binnen de (positieve) ontwikkelingspsychologie.

  • Aan de basis van Mediërend Leren staan:
    Lev Vygotsky met zijn concept over de Zone van de Naaste Ontwikkeling;
    Prof. Greenspan met zijn sociaal- emotionele ontwikkelingstheorie;
    Prof. Klein met haar liefdevolle interactie met kinderen (mediatie) en haar MISC-concept;
    Prof. Tzuriel met zijn dynamische testen gericht op het ontdekken en activeren van de leermogelijkheden;
    Prof. Feuerstein met zijn theorie over de structurele cognitieve veranderbaarheid van het brein en zijn theorie over culturele deprivatie. 
Ga naar boven
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com